Wednesday, April 6, 2011

Hb oh Hb

Aku frust betol laaa..paras sel darah merah (Hb) aku pasti rendah tiap kali mengandung. Penat kena bebel ngan nurse..ape dorang ingat aku tak mkn ke ubat yg dorang bg? (mmg jarang mkn pon heheheheh..uwekk)..bila mkn iron tablet tu aku jadik pening..nak muntah aje la..dah tu kena pulak mkn double dose..buat aku jadik weng weng..
Doc suggest aku cuba mkn ubat tambah darah nama T-saferon..jenuh aku mencarik kat farmasi takde satu pon farmasi yg jual mende alah ni..penat dohhh..

So aku cuba ubat pilihan kedua yg doc bagi..Iberet Folic..setelah aku tgk size tabletnya, aku setuju le beli (drp obimin yg sah2 tak tertelan dek tekak aku)..


Dah 2 hari aku cuba mkn Iberet Folic tu..pepagi je sakit prot memulas2 (jamban time), pastu sepjg hari aku rasa mual dan pening..agak mengganggu kerja-kerja dan kosentrasi di pejabat. Tapi apa boleh buat, keje tetap kena keje..harus bersabar.

Hopefully beberapa hari lg aku akan ok..dah yg paling diharapkan Hb aku jugak bertambah!

0 comments:

Post a Comment